tirsdag 18. juni 2013

Hva skjer når man brekker en ankel??

Det første jeg gjorde dagen etter uhellet var å søke på nettet for å finne informasjon om : Hva skjer nå? Når kan jeg begynne å trene opp foten, blir jeg helt bra, osv.  Jeg fant noen sider, men jeg ønsket meg flere detaljer, derfor har jeg bestemt meg for å blogge og dokumentere behandling, smerter, hva kan jeg gjøre, framgang osv.  Kanskje noen andre kan ha nytte av dette senere.

Da uhellet skjedde; i utkanten av skogen, hadde jeg heldigvis med meg telefon, slik at jeg fikk tak i mine sønner.  Jeg ble hentet av sønnen min og en kamerat som kjørte meg til legevakten.  Der ble jeg sittende et par timer før jeg kom inn til lege, som så henviste meg til røntgen på Drammen sykehus.  Ble så kjørt opp dit og fikk tatt røntgenbilder som viste 3-4 brudd i ankelen.  Så var det å vente til legen hadde tid til å se på meg.  Det skjedde rundt kl 2 på natta; da ble beinet lagt i gips, og jeg fikk beskjed om at de ville studerer bildene nøyere sammen med kolleger dagen etter.

Torsdags morgen fikk jeg beskjed om å møte opp på sykehuset kl 10 mandag den 10.juni ; klar til operasjon.  Jeg bor alene; sønnene mine skulle til USA fredag, men min datter kom søndag kveld for å hjelpe meg til sykehuset. Så dagene i mellom lå jeg stort sett på sofaen med beinet høyt; brukte krykker for å komme meg på toalettet, og mat var kjøpt inn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar